Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018

Συνέντευξη με την αγαπημένη μας Αγγελική Κακανιάρη στο blog μας " The book time "

Καλωσορίζουμε την Αγγελική Κακανιάρη στο The book time






Τ.Β.Τ, Το βιβλίο σας "στεφάνι για εννέα μούσες"ήταν ένα αστυνομικό μυθιστόρημα με ωραία γρήγορη ροή και χωρίς να επαναλαμβάνει τα γεγονότα.Ποιά ήταν η πηγή έμπνευσης σας;

Α.Κ. «Στεφάνι για εννέα μούσες»… Ένας τίτλος εμπνευσμένος από την αρχαία Ελλάδα. Το
μυθιστόρημα αυτό ήταν μια απόφαση να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου σε ένα διαφορετικό
είδος, αστυνομικό με έντονα όμως την καλλιτεχνική απόχρωση. Προσπάθησα να κρατήσω
ζωντανό το Ελληνικό στοιχείο, μια που για πρώτη φορά το έργο μου, δεν εκτυλίσσεται σε
ένα τόπο της χώρας μας. Επέλεξα τις εννέα μούσες, με τις οποίες καλλιτεχνικά ταυτίζονται,
εμπνέονται οι πρωταγωνίστριες μου. Έχοντας σαν εικόνα, ένα πολύ κοντινό μου πρόσωπο,
μια αιθέρια ύπαρξη που σπούδασε Musical Theatre, στα περίχωρα του Λονδίνου, ταξίδεψα κι εγώ με τη σειρά μου μέσα από τη φαντασία, στη μαγεία του χορού και της φωτογραφίας,
συνδέοντάς τα με την αγωνία και το μυστήριο.



Τ.Β.Τ. Δεν σας κρύβω πως αυτό που με έκανε να σταθώ στο βιβλίο και τελικά να το διαβάσω ήταν η αναφορά του στον κλασσικό χορό. Είστε και εσείς λάτρης του ή σας βοήθησε να συνθέσετε την ιστορία;

Α.Κ. Ασχολούμαι τα τελευταία χρόνια πολύ ερασιτεχνικά με τον χορό, ως μια ευχάριστη
δραστηριότητα. Οτιδήποτε καλλιτεχνικό, είτε είναι χορός, είτε μουσική, ζωγραφική,
φωτογραφία ή οποιαδήποτε μορφή τέχνης, πιστεύω ότι προσδίδει ιδιαίτερη αξία στη ζωή μας, στην κουλτούρα μας ευρύτερα κι αξίζει να είναι μέρος της καθημερινότητά μας. Μέσα από σχετικές αναφορές σε ένα μυθιστόρημα, προσπαθώ να δώσω στον αναγνώστη μηνύματα δημιουργίας, την ομορφιά της τέχνης, μουσικά ακούσματα. Θεωρώ ότι με τον χορό, μαζί με το σώμα, ταξιδεύει και ο νους και η ψυχή του ανθρώπου. 




Τ.Β.Τ. Πως μπορεί μια εργαζόμενη μητέρα δύο παιδιών να ασχολείται και με τη συγγραφή; Τι παραμελεί; 

Α.Κ. Εργάζομαι πολλές ώρες καθημερινά, έχοντας ακολουθήσει καριέρα, στον αρκετά απαιτητικό ιδιωτικό τομέα. Παράλληλα, η οικογένεια χρειάζεται φροντίδα, αφοσίωση και ποιοτικό χρόνο. Παρ’ όλα αυτά, δεν στέκονται εμπόδιο στο να ακολουθήσω αυτό που αγαπώ τόσο πολύ, την συγγραφή. Η έμπνευση βέβαια χρειάζεται τις κατάλληλες συνθήκες για ν’ ανθίσει, η θάλασσα, ένα νησί, ένα απόμερο καφέ, ένα εξοχικό… είναι οι ιδανικοί χώροι δημιουργίας.
Ο χρόνος που μπορώ να αφιερώσω υπό αυτές τις συνθήκες δεν είναι πολύς, είναι όμως ποιοτικός και με οδηγεί σε όμορφους προορισμούς… Σε κάθε περίπτωση, πιστεύω ότι
οποιοσδήποτε θέλει να ασχοληθεί με κάτι που αγαπά, είτε αυτό είναι συγγραφή, είτε τέχνη, είτε άθλημα, είτε κάποια άλλη δημιουργική απασχόληση, πάντα θα βρει το χρόνο, γιατί με τον τρόπο αυτό, ξεφεύγει από το άγχος και τη κούραση, λαμβάνει ικανοποίηση και απολαμβάνει το αποτέλεσμα. Δουλειά, οικογένεια, προσωπική ζωή και hobby, όλα συνδυάζονται λοιπόν. Αν κάνεις κάτι με αγάπη, το κάνεις καλά.




Τ.Β.Τ. Τι είδους λογοτεχνία διαβάζετε όταν οι ρυθμοί ζωής σας το επιτρέπουν;


Α.Κ. Ρομαντική λογοτεχνία και ιστορικό μυθιστόρημα κυρίως. Μου αρέσει να διαβάζω από
Έλληνες συγγραφείς, όσους έχουν δυνατό, προσεγμένο ύφος γραφής, με πλούσιο λεξιλόγιο
και δυνατό συναίσθημα. Αναζητώ συχνά το ιστορικό στοιχείο μέσα σε ένα μυθιστόρημα, καθώς και κάποιο ρομαντικό στοιχείο. Διαβάζω ξένους συγγραφείς που με ταξιδεύουν μέσα από τις σελίδες τους, σε νέους προορισμούς και τόπους, λατρεύω να γνωρίζω άλλες κουλτούρες και πολιτισμούς, να έρχομαι αντιμέτωπη με έναν διαφορετικό τρόπο ζωής. Γενικά, προτιμώ μέσα από τα βιβλία να αντλώ γνώση, όχι μόνο ευχαρίστηση.



Τ.Β.Τ. Θεωρείτε πως οι αναγνώστες δίνουν την ευκαιρία σε αναγνώσματα συγγραφέων όχι και τόσο μεγάλου βελινεκούς όπως άλλων συναδέλφων σας;

Α.Κ. Είναι μια δύσκολη εποχή για το βιβλίο και οι αναγνώστες είναι αρκετά επιλεκτικοί καθώς ένα μεγάλο ποσοστό δεν αγοράζει με μεγάλη συχνότητα μυθιστορήματα. Σίγουρα ένας καταξιωμένος συγγραφέας έχει πολύ μεγαλύτερες ευκαιρίες. Παρ’ όλα αυτά, οι ευκαιρίες κερδίζονται θα έλεγα με την αξία τους, όπως γίνεται σε όλους τους τομείς. Το σημαντικό για έναν συγγραφέα δεν είναι αν θα επιλέξουν να αγοράσουν το βιβλίο του πολλά άτομα, αλλά αν το δημιούργημά του, θ’ αφήσει μια θετική εμπειρία στον αναγνώστη, αν θα περάσει κάποιο μήνυμα, αν μπορέσει να αγγίξει κάποιο συναίσθημά του. Η επιτυχία για κάθε τι που καταπιανόμαστε, έρχεται με σταθερά βήματα, χρειάζεται υπομονή και επιμονή. Είναι σημαντικό να επισημάνω στο σημείο αυτό, ότι ένας πρωτοεμφανιζόμενος συγγραφέας δεν θα δώσει συνήθως τα μέγιστα στην πρώτη του συγγραφική προσπάθεια. Βελτιώνεται και ο ίδιος μέσα από τη γραφή και την προσπάθεια, στο πέρασμα του χρόνου, σταδιακά ωριμάζει η γραφή του. Η στήριξη των αναγνωστών, είναι το καλύτερο έναυσμα για να συνεχίσει το έργο του.


Τ.Β.Τ. Πως νοιώθετε όταν βλέπετε το δημιούργημα σας στο ράφι βιβλιοπωλείου;

Α.Κ. Υπάρχει ένα έντονο αίσθημα χαράς, θα σας έλεγα. Είναι ένα κομμάτι από τον εαυτό μου που επικοινωνεί με το αναγνωστικό κοινό. Είναι η χαρά της δημιουργίας πάνω απ’ όλα.
Αισθάνομαι όμορφα, γιατί κατάφερα να ολοκληρώσω ένα ακόμη έργο, κερδίζοντας την
εμπιστοσύνη του εκδοτικού οίκου που πίστεψε στις δυνατότητές μου.



Τ.Β.Τ.  Είστε μέσα σε ένα βιβλιοπωλείο.Βλέπετε έναν αναγνώστη να είναι σε δίλημμα κρατώντας στο ένα χέρι το βιβλίο σας και στο άλλο κάποιου γνωστού ή άγνωστου συγγραφέα.Θα προσπαθήσετε να κάνετε τη ζυγαριά προς το δικό σας;

Α.Κ. Ποτέ δεν το κάνω αυτό. Αφήνω τον αναγνώστη να επιλέξει με τα δικά του κριτήρια. Αν
τελικά επιλέξει το δικό μου κι αφού το αγοράσει, μπορεί ωστόσο να τον πλησιάσω, να
συστηθώ, να του μιλήσω για το βιβλίο μου και να τον ευχαριστήσω γιατί με τίμησε με αυτή
την επιλογή του, ρωτώντας φυσικά αν θα ήθελε να το υπογράψω ως ένα ελάχιστο ευχαριστώ.



Τ.Β.Τ. Έχετε κατά νου το επόμενο μυθιστόρημα;


Α.Κ. Ασχολούμαι ήδη με το επόμενο μυθιστόρημα. Ξαναγυρνώ στην Ελλάδα μας, όπως είχα κάνει και στα προηγούμενα βιβλία. Ένα έντονα αισθηματικό και κοινωνικό βιβλίο με φόντο ένα από τα νησιά μας. Λόγω όμως του ότι ο χρόνος που αφιερώνω στην συγγραφή είναι
περιορισμένος, θα αργήσει αρκετά να έρθει κοντά σας…




Τ.Β.Τ.  Με ποιο μουσικό  κομμάτι  θα ντύνατε το βιβλίο σας;

Α.Κ.Με ένα δυνατό κομμάτι, που γεννά αντιφατικά συναισθήματα, με εναλλαγές στην ένταση και στο ρυθμό, σε άλλο σημείο νοσταλγικό και ήρεμο και σταδιακά να κορυφώνεται ο ρυθμός του. Στην παρουσίαση του βιβλίου, είχα «ντύσει» το σχετικό βιντεάκι που παρουσίαζα το μυθιστόρημα με το Anytime-Anywhere της Sarah Brightman. Εξαιρετική φωνή, εξαιρετικό κομμάτι, επιβλητικό.




Τ.Β.Τ.Μιλήστε μας λίγο για την Αγγελική.

Α.Κ. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα, στη Νέα Φιλαδέλφεια όπου μένω και σήμερα με την οικογένειά μου. Η επαγγελματική μου πορεία εξελίχθηκε στη Διεύθυνση Ανθρώπινου
Δυναμικού σε μεγάλες Ελληνικές και Πολυεθνικές εταιρίες. Ξεκίνησα να γράφω σε
μεγαλύτερη ηλικία, και η αλήθεια είναι ότι το ταξίδι της συγγραφής, είναι εξαιρετική
εμπειρία. Δεν είναι εύκολο να μιλά κάποιος για τον εαυτό του. Είμαι γενικά πολύ αισιόδοξη
ως άνθρωπος, θέλω να βάζω στόχους και να είμαι δραστήρια, πιστεύω στη συνεχή βελτίωση.
Μου αρέσει να έχω δίπλα μου τους ανθρώπους που αγαπώ, βιώνω έντονα τα αισθήματά μου, αν και ακούω συγχρόνως ό,τι μου ψιθυρίζει η λογική. Τα μεγαλύτερα αγαθά για μένα είναι η υγεία, η οικογένεια, ο αλληλοσεβασμός και η αγάπη.
Θέλω να σας ευχαριστήσω για την ευκαιρία που μου δώσατε, να μιλήσω για το βιβλίο μου
και να σας παρουσιάσω τον εαυτό μου. Εύχομαι ο νέος χρόνος να φέρει σε όλους τους
αναγνώστες υγεία, δημιουργία και όμορφες στιγμές δίπλα στα αγαπημένα άτομα.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου